Starší příspěvky

  • expand2021 (6)
  • expand2020 (194)
  • expand2019 (145)
  • expand2018 (126)
  • expand2017 (49)

Nechte hněv stranou (Erasmus+)

Šablony 2

Obecní úřad

Poznávám své tělo

Vážení rodiče a milé děti,
pro inspiraci a procvičování vkládám listopadový tematický plán, říkanky, pracovní listy, dále např. návrh na pracovní činnost “Maminčiny zoubky” – obkreslování stříhání, lepení z barevných papírů. Kdo z vás má doma nějaký hudební nástroj, kytaru, klavír flétnu aj., mohou vám rodiče zahrát, či zazpívat společně písničku o “Sově”.
Mějte se hezky, těšíme se s dětmi na vás.
                                                 S pozdravem a přáním ještě snad slunečných listopadových dnů Vám přeje p. uč. Karin
 

Listopad 2020 – Integrovaný blok: Moje tělo a zdraví

Téma 3: Ve zdravém těle zdravý duch

Týdenní téma: Poznávám své tělo, od 9. 11. – 20. 11. 2020

___________________________________________________

Předpokládané didakticky zacílené činnosti:

Činnosti rozvíjející poznání:

  • vyprávění spontánních zážitků po víkendu; rozhovory dětí v kroužku
  • rozhovory v komunikačním kruhu – rozvoj poznatků o svém zdraví a vědomosti o těle, popis celého těla, párové orgány, správně pojmenovat a ukázat
  • přemýšlení s otázkami např. Když onemocním?; Co nás může nakazit? – povídání a rozvoj vědomostí založené na vlastní zkušenosti (bacily) – motivační říkanka –„Byl jeden bacil“; Co prospívá zdraví?…
  • rozhovory a souvislé vyjadřování podle didaktického obrazu – Moje tělo a zdraví – Co vidíš na obrázku?… aj.
  • Lékárnička první pomoci – praktická ukázka – Co všechno v lékárničce najdeme? – správně pojmenovat
  • rozvíjení vědomostí a vyprávění vlastních zkušeností s tematickou otázkou – U zubaře? – motivační říkanka – „Řízy, řízy….
  • vyprávění s Líbou – Zoubky jako perličky – snaha pochopit, co je zdravé
  • zmínka ke dni 11. 11. – Svatý Martin – pochopit význam pranostiky + říkanka
  • rozhovory s dětmi – Co se skrývá uvnitř našeho těla? (vyjmenovat, ukázat na vlastním těle, kde se nachází vnitřní orgány, ohmatat si své tělo – Co tam cítíš?…)
  • pozorování lupou (vlasy, kůže, dlaně…)
  • prohlížení encyklopedií
  • seznámení a procvičování všech smyslů (smyslů)
  • hmatová hra se zavázanýma očima
  • sluchové pexeso
  • Optotyp – pojmenovávání předmětů, procvičení levého a pravého oka
  • Co zmizelo? – obdoba Kimmovy hry (tematicky zaměřeno)
  • Námětová hra:U ušního lékaře
  • sluchová hra Na ozvěnu
  • Stejná stavba – procvičení zraku, paměti – předmatematické dovednosti

Pohybové činnosti: 

  • cvičení ke zdravému pohybu s CD nahrávkou – píseň Doktor Datel
  • „Levá ruka, pravá ruka…“ – říkanka s procvičováním, ukazováním pohybů na vlastním těle
  • smyslová hra: Já jsem doktor… – reagování dětí na výzvu kamaráda – hra v kruhu
  • Kouzelné sochy – pantomima
  • psychomotorické cvičení v prostoru třídy v doprovodu Orffového nástroje – hra podle zadaných kritérií
  • PH: Na bacily a doktora
  • skupinové činnosti – porovnávání vlastního těla na kamarádech (pomůcky- pet víčka) – porovnat výšku, šířku, délku…
  • PH: Lepidlo se vylilo – procvičování uvědomění vlastního těla ve dvojicích
  • PH: Bacil a vitamín – honička v kruhu
  • Hádej, části těla podle hmatu – hra se zavázanýma očima
  • obvazování ve dvojici – procvičování jemné motoriky
  • cvičení s hudbou – píseň – Já mám vlasy na hlavě
  • psychomotorická hra „Najdi předmět“ – snaha dodržovat dohodnutá pravidla
  • Hledej stejné dvojice – hra se smysly s rozlišováním detailů
  • didaktická hra se smysly – přiřazování, stínové obrázky
  • PH: Kdo dřív – vyřazovací hra
  • PH: Bába rýma – hra na honěnou s chytáním dětí
  • ztvárnění písně – Hlava, ramena, kolena (M. Růžičková)
  • PH: Na sanitku – reakce dětí na smluvený zvuk – procvičení sluchového vnímání

Pracovní a výtvarné činnosti:   

  • příprava podkladu, natírání plochy houbičkou – „Zdravé zoubky“
  • PČ: Zdravé zoubky – vystřihování podle šablony, stříhání, lepení na připravený podklad, dolepování detailů (zuby) – „Maminčin úsměv“ 

Hudební činnosti:

  • seznámení s novou písní „Sova“
  • sluchová hra – Hádej, kdo jsem? – hádání kamaráda
  • sluchová hra – Kde zvoní rolničky? – přiřazování vlevo, vpravo

 Pracovní listy a grafomotorika:

  • PL: Lékárnička první pomoci – Vyber, co patří do lékárničky?
  • PL: V lékárně – porovnávání, kde je nejvíce léků?

Logopedické, artikulační a oromotorické cvičení:

  • logopedická prevence, procvičení hlásky „F“ ve slovech, říkankách a větách
  • procvičení oromotoriky s příběhem „O jazýčkovi“
  • procvičení mluveného slova, řeči (gramatická rovina) – jazykolamy
  • dechové cvičení – foukání

Literární a jazykové činnosti:

  • říkanka s ukazováním „To jsou prsty…“
  • Polámal se mraveneček (Josef Kožíšek) – veršovaný tematický příběh
  • předčítání s porozuměním – příběh „Návštěva u zubního lékaře“ – reflexe dětí na otázky z příběhu, snaha rozvíjet u dětí pochopení obsahu děje a převyprávět
  • rytmická slovní deklamace s říkankou v kruhu – „Kdo chce zuby zdravé mít…“
  • LCH: Jak pejsek nevěděl, co se jí a co ne – snaha pochopit obsah příběhu s porozuměním a otázkami
  • říkanka s ukazováním – Mám 2 oči na koukání…

 Námětové a dramatické činnosti:

  • Pepíček se bojí paní doktorky – dramatizace tematického příběhu, maňásková scénka – motivační příběh s ponaučením

Pobyt venku:

  • procházky kolem místní lékárny, kolem zdravotního střediska
  • procházky po okolí
  • pobyt na školním dvorku, školní zahradě, na farním hřišti a farní zahradě dle počasí