Starší příspěvky

  • expand2021 (62)
  • expand2020 (187)
  • expand2019 (145)
  • expand2018 (126)
  • expand2017 (49)

Nechte hněv stranou (Erasmus+)

Šablony 2

Obecní úřad

Žák

Učitel

Náměty na činnosti pro děti ze třídy Berušky

Milé Berušky, je to smutné, ale stále ještě nemůžeme být spolu ve školce. Už se nám po vás moc a moc stýská a těšíme se, až vás zase budeme mít ve třídě.

Připravily jsme pro vás další nápady, jak trávit čas doma. Ve školce bychom si teď povídali o dopravních prostředcích, o cestování, o výletech. Také bychom si na jeden takový výlet zajeli autobusem.

Pokud jezdíte s rodiči autem, zkuste se na cestách rozhlédnout, jaké dopravní prostředky potkáváte. Můžete si vytisknout nebo vyrobit tabulku a do ní si dělat s rodiči čárky podle barev nebo podle druhů dopravních prostředků, které jste na cestě viděli. Potom si můžete porovnat, kterých dopravních prostředků nebo kterých barev aut jste viděli nejvíce. Můžete také říkat, který dopravní prostředek jezdí rychleji nebo pomaleji, se kterým se cestuje daleko nebo blízko.

Také si můžete doma zahrát s hračkami na výlet, naložit je do nějakého dopravního prostředku a vyjet po bytě nebo po zahradě, hrát si, že jste na výletě, připravit si na výlet svačinku a spolu s hračkami si ji sníst, nebo si povídat s rodiči, kam byste chtěli jet někdy na výlet. Můžete nám také napsat do školky, kam byste chtěli cestovat nebo poslat fotografii z vašeho výletu. Také si můžete s rodiči prohlédnout nějaké mapy a podívat se, jak je svět uspořádaný, jak daleko je třeba od nás ze Staré Vsi do Ameriky, do Prahy, do Austrálie nebo do Brušperka.

 

Pokud rádi stříháte, kreslíte a lepíte můžete si z časopisů vystříhat obrázky dopravních prostředků, nebo si je sami nakreslit, a nalepovat do dalšího pracovního listu podle prostředí, kde tyto prostředky můžeme vidět, jestli loďka jezdí po vodě nebo po kolejích, jestli auto jezdí po silnici nebo létá ve vzduchu… Snažte se držet správně pastelky – uchopit je do tří prstíků, jako kdybyste sypali maková zrníčka, a také zkuste správně držet nůžky.

 

Můžete se naučit říkanku o mašince:

Mašinka
Jede, jede mašinka,
kouří se jí z komínka.
Pan průvodčí za rohem,
maže chleba tvarohem.

Jede jede mašinka,
kouří se jí z komínka,
jede, jede do daleka,
kde na děti voda čeká

 

Nebo říkanku o vláčku…

Vlak

Jede, jede vláček, jede, jede vlak,
rychle milé děti, rychle nasedat.
Pojedeme k babičce, strýčkovi i tetičce,
jede, jede vláček, jede, jede vlak.   

 

Tu si můžete říkat třeba při hře na cestování.

Pokud máte doma vláček na hraní, můžete si zahrát hru, kterou hrajeme ve školce. Naložit do něj panáčky nebo jen různé předměty a říkat, kolik cestujících právě veze vláček, kolik jich na zastávce vystoupilo (počítáme už do pěti). Stejně tak můžete využít třeba lodičku.

 

Můžete si také vybarvit mašinku a vagónky, seřadit je za sebe a počítat. Nebo si nakreslete obrázek, jak cestujete s maminkou a tatínkem, jaké dopravní prostředky se vám líbí, jakými byste chtěli cestovat. Zkuste si také porovnávat, který vlak je dlouhý, který krátký, který je delší nebo kratší. Všechny děti z naší třídy už by měly zvládat porovnávání množství: Více x méně, porovnávání velikostí: větší x menší, vyšší x nižší, delší x kratší. To všechno budeme ve školce zase procvičovat.

    

Pokud budou mít rodiče čas, můžete si s nimi poskládat z papíru lodičku, parník nebo tryskáč:

https://www.youtube.com/watch?v=1xVJ7ylha0o

https://www.youtube.com/watch?v=Gm9uMq-ON6w

 

Také si můžete zahrát hru na slova – zkoušet poznat, na jakou slabiku začínají názvy dopravních prostředků nebo jejich součástí a rozdělovat tato slova na slabiky a třeba si je i vytleskat (au-to, mo-tor-ka, le-ta-dlo…) Tuto dovednost už by měly zvládnout všechny Berušky a my si to ve školce budeme zase spolu procvičovat.

 

Budeme rádi, když nám pošlete fotografie svých obrázků nebo výrobků. A moc děkujeme Laurince Seyfridové za všechny obrázky, které nám poslala, máme z nich velkou radost!!!!