Starší příspěvky

Nechte hněv stranou (Erasmus+)

Šablony 2

Obecní úřad

Žák

Učitel

Náměty na činnosti pro Broučky

Milí Broučci! 

Moc Vás všechny zdravím! Ještě nějakou chvilinku potrvá, než se opět všichni setkáme ve školce, ale už teď se na Vás moc těšíme. Některé jsme již mohli potkat venku nebo na zahrádce a udělalo nám to velkou radost! 😊 

A kdybychom byli všichni pohromadě, co bychom dělali?  

 

Je duben, a to je měsíc bezpečnosti. Už trošku víte? Ano…. Povídali bychom si o dopravních prostředcích a o bezpečnosti na silnici, při vycházce, při přecházení přes přechod apod. Víš, jak se přes přechod správně jde? Co se musí nejdříve udělat? Určitě se podívat na strany, zda nejede auto. A raději třikrát, aby nás nic nezajelo.

Můžete si také zkusit vyjmenovat jaké všechny dopravní prostředky znáte. Věřím, že jich budete znát hodně. Zkuste si je také rozdělit na ty, které jezdí po silnici, po vodě, po kolejích a které létají. Kolik jste jich objevili? Můžete je objevit např. v knížkách a popsat je. Co takové auto, kolo a traktor všechno má? A co mají všechno společného? Objevili jste? Určitě to nebudou jen kola, ale třeba volant…. Jistě přijdete i na další. Pokud mají rodiče auto a pojedete na výlet, můžete sledovat tatínka, na co všechno musí dát pozor. A dokážete poznat alespoň 3 značky? Na ty musí při jízdě dát taky pozor. Je toho zkrátka hodně a jízda po silnici není žádná legrace. Vždyť tam jezdí další auta, chodí lidé a je potřeba dávat pozor, aby se nikdo nezranil. To by pak musela přijet na pomoc sanitka, nebo hasiči a pomáhat zraněným. 

U značek bychom si je zkusili také roztřídit podle geometrických tvarů. Některé jsou kulaté, jiné mají tvar čtverce, obdélníku nebo trojúhelníku. Dokázal bys je např. při vycházce pojmenovat a určit, mezi jaké geometrické tvary patří? Co by ti mohly připomínat? A dokážeš poskládat z geometrických tvarů auto nebo vlak? 

Tady ve školce bychom si také zahráli hru „Autobus“. Jeden by jej řídil a na zastávce by přistupovali a vystupovali cestující (mohli by to být panáčci). Až by projeli nějakou linku, zkusili bychom si všechny cestující spočítat. Zkusit zvládnout počítat do 5-6. Věřím, že někteří zvládnout i víc. 😊 

Taky bychom si zahráli s krokodýlem Emilem. Ten je věčně hladový a sní toho moc. Čím víc tím líp. Jeho otevřená tlama by znázorňovala ten větší počet, který si vždy vybere. Hodil bys kostkou a do jednoho kruhu dal hozený počet třeba autíček a když hodíš podruhé, tak do druhého kruhu dáš zase další hozený počet. Dokážeš dát ten správný počet do kruhu? Čeho je víc? Na čem si Emil více pochutná? Vím…. Krokodýl dopravní prostředky nejí. 😀 Ale mohla by to být třeba čokoládová auta. Nebo to můžeš zkusit s čímkoliv jiným. 

V tom, jaké máme dopravní prostředky by ti mohla pomoci i básnička „Cestování“. 

Cestujeme v jednom kuse, v autě, metrem v autobuse, 

tramvají i vlakem, lodí, anebo se pěšky chodí. 

I na kolech jezdíme, v letadle se vznášíme. 

Létáme výš nežli ptáci, země se pod mraky ztrácí. 

Doma si také můžete udělat své vlastní autíčko z ruličky. Návod jak na to je zde:  https://www.skolnisvet.cz/auticka-z-rulicek-od-toaletaku-navod-na-vyrobu/

Taky si můžeš poskládat obrázky, jak jdou za sebou a k tomu vymyslet příběh. Ty najdeš v příloze spolu s pracovním listem, u kterého si můžeš procvičit ruku a s bludištěm. V něm zkus najít cestu na pískoviště. A pozor na překážky! 😊 Pracovní listy

A až si budeš chtít pocvičit, co tak zazpívat si a poskočit s Míšou: https://www.youtube.com/watch?v=oB9_O1yXUsU

Tak ať se vydaří a všichni se na Vás moc těšíme! 

                                                                                                                                                                                                 p.uč. Marcela